poniedziałek, 5 maja 2014

Wiersze dla taty

 Spacer z Tatą
   A kiedy będzie słońce i lato
  pójdziemy sobie na spacer z tatą.   
Ja będę miała nową sukienkę,
Tato będzie mnie trzymał za rękę.
 
Pójdziemy wolno, prosto przed siebie,
          Będziemy liczyć chmury na niebie,          
Będziemy liczyć drzewa przy drodze,
Będziemy skakać na jednej nodze.
 
Miniemy kino, przedszkole i aptekę,
          Jeszcze spojrzymy z mostu, na rzekę,        
Jeszcze okruchy rzucimy falom,
Kupimy w kiosku różowy balon.
 
Kiedy będę już bardzo zmęczona,
Tato posadzi mnie na ramiona
            (tacy będziemy jak nikt, szczęśliwi).         
A wokół ludzie będą się dziwić,
I wszyscy będziemy patrzyli na to,
Jak na barana niesie mnie tato. 
O moim tacie
   Choć jestem duży,
bez swego taty
bez przerwy
wpadałbym w tarapaty.
Kiedy więc przyjdą
jakieś kłopoty,
od razu tacie
oznajmiam o tym.
A wtedy zaraz
łatwiej i prościej
uda się wybrnąć
z wszelkich trudności.
S. Todorski
List  do  taty
Kiedy już sobie odpoczniesz,
Odłożysz gazetę i teczkę,
To wtedy Tato kochany
Zaproszę Cię na wycieczkę.

Będziemy razem wędrować
Trzymając się za ręce,
Po piasku pełnym marzeń-
- tylko Ja, Ty i nikt więcej.

Wejdziemy na stare drzewo
Tam, gdzie czarodziej ptak lata
I stamtąd zobaczmy
Wszystkie kolory świata.

Porozmawiamy sobie spokojnie
O gwiazdach i rakiecie,
O skarbie, tym za szafą
I Twoim Wielkim Świecie.

A gdy już zejdziemy na ziemię
Tuż przed podróży końcem
Szepnę Ci Tato nieśmiało:
Pamiętaj, Ty też byłeś chłopcem!

Kocham mojego tatę
Chodzę z ojcem na spacer
Wtedy jest tyle słońca
Wtedy nigdy nie płaczę.
 
Idziemy z tatą do parku
Albo idziemy nad Wisłę,
Bawimy się w chowanego,
W zielone gramy - listkiem.
 
Lubię, kiedy mój tatuś
Wraca z pracy do domu
Ja zawsze mojemu tacie
Mogę powiedzieć pomóż ...
 
Gdy się zepsuje latawiec,
Wrotki, samochód lub rower
Mój tatuś rower naprawi
I dalej - ruszaj drogę
 
To tatuś mi opowiada
O gwiazdach i ptakach w obłokach
Dlatego mojego tatę
tak bardzo, bardzo kocham.
T. Kubiak



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz