środa, 14 maja 2014

Wiersze dla rodziców


 Mama jest jak słońce,
które grzejąc w dni gorące
sprawia, że ożywa wszystko,
tak jak mama gdy jest blisko.
 
Tata jest jak księżyc w pełni,
który nawet w środku nocy
tworzy jasność w samej czerni,
gotów zawsze do pomocy.
 
Czym bezchmurne niebo w lecie?
Rozpromienia ziemię całą.
Tym rodzice dla swych dzieci.
Zawsze będzie się żyć chciało.

Moja mamo cóż Ci życzyć? –
byś na wszystkich mogła liczyć.
Tacie dodam słowa dwa,
niech się sto lat dobrze ma!
Mamo, tato chodźcie z nami.
Damy wam łąkę z kwiatami, ze skowronkiem.
Do wąchania, patrzenia...
A do łąki dodamy życzenia.
Nawet, gdy się zachmurzy na niebie,
Nawet, gdy się kłopotów nazbiera,
My uśmiechamy się do siebie zawsze.
Jak dziś, jak teraz!
 Na rysunku mały domek w  domku dzieci śpią.
A na niebie tuż nad domkiem gwiazdki dwie świecą.
Mama to ta gwiazdka mała, drugą tata jest
Kiedy mama czasem mrugnie, powtarza jej gest.
W zimnym świecie dają sobie ciepło świecąc wraz.
A tym wszystkim obdarują dzieci, czyli nas.

Wiersz dla taty i mamy
Kiedy deszcz kapie i straszy,
gdy muszę zjeść talerz kaszy,
gdy rower wciąż łańcuch gubi,
gdy myślę, że nikt mnie nie lubi,
wtedy
przytatulić się do taty muszę szybko,
tatuś nazwie mnie jak zwykle
– srebrną rybką,
pożartuje, w nos da prztyczka i pomoże.
Rower jedzie,
kasza pyszna,
a deszcz?
Przymatulić się do mamy,
przytatulić się do taty
i już smutek, już zmartwienie
w mig ucieka!     

Niech pada sobie na dworze.
Kiedy zła wracam z podwórka,
bo w rajstopach znowu dziurka,
gdy mnie pani w szkole zgani,
to co robię? Też pytanie!
Wtedy
przymatulić się do mamy muszę szybko,
w jej sukience ukryć minę beksy brzydką,
razem z mamą siedzieć w ławce będę murem!

Przytatulić się do taty,
przymatulić się do mamy,
najpewniejszy to rachunek i pociecha.
             Emilia Waśniowska

   







































    
Kocham mojego tatę
Chodzę z ojcem na spacer
Wtedy jest tyle słońca
Wtedy nigdy nie płaczę.
 
Idziemy z tatą do parku
Albo idziemy nad Wisłę,
Bawimy się w chowanego,
W zielone gramy - listkiem.
 
Lubię, kiedy mój tatuś
Wraca z pracy do domu
Ja zawsze mojemu tacie
Mogę powiedzieć pomóż ...
 
Gdy się zepsuje latawiec,
Wrotki, samochód lub rower
Mój tatuś rower naprawi
I dalej - ruszaj drogę
 
To tatuś mi opowiada
O gwiazdach i ptakach w obłokach
Dlatego mojego tatę
tak bardzo, bardzo kocham.

T. Kubiak




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz