poniedziałek, 20 maja 2013

Wiersze o mamie

Niech ten 26 Maj będzie dniem przypomnienia,
że głównie dzięki wszystkim Mamom 
zawdzięczamy swe istnienia,
że zawsze o nich pamiętamy i kochamy, 
to moje orędzie,
Mama to rzecz święta, 
dla Niej szacunek zawsze i wszędzie!
Pewnego razu było dziecko gotowe, żeby się urodzić. 
Więc któregoś dnia zapytało Boga: 
- Mówią, że chcesz mnie jutro posłać na ziemię, 
ale jak ja mam tam żyć, 
skoro jestem takie małe i bezbronne ? 
- Spomiędzy wielu aniołów wybiorę jednego dla ciebie. 
On będzie na ciebie czekał i zaopiekuje się tobą. 
- Ale powiedz mi,
tu w Niebie nie robiłem nic innego tylko śpiewałem 
i uśmiechałem się, to mi wystarczało, by być szczęśliwym? 
- Twój anioł będzie ci śpiewał 
i będzie się także uśmiechał do ciebie każdego dnia. 
I będziesz czuł jego anielską miłość 
i będziesz szczęśliwy. 
- A jak będę rozumiał, 
kiedy ludzie będą do mnie mówić, 
jeśli nie znam języka, którym posługują się ludzie? 
- Twój anioł powie ci więcej pięknych 
i słodkich słów niż kiedykolwiek słyszałeś, 
i z wielką cierpliwością i troską będzie uczył Cię mówić. 
- A co będę miał zrobić, 
kiedy będę chciał porozmawiać z Tobą? 
- Twój anioł złoży twoje ręce 
i nauczy cię jak się modlić. 
- Słyszałem, że na ziemi są też źli ludzie. Kto mnie ochroni? 
- Twój anioł będzie cię chronić, 
nawet jeśli miałby ryzykować własnym życiem. 
- Ale będę zawsze smutny, 
ponieważ nie będę Cię więcej widział.
- Twój anioł będzie wciąż mówił tobie o Mnie 
i nauczy cię, jak do mnie wrócić, chociaż ja 
i tak będę zawsze najbliżej ciebie. 
W tym czasie w Niebie panował duży spokój, 
ale już dochodziły głosy z ziemi 
i Dziecię w pośpiechu cicho zapytało: 
- O, Boże, jeśli już zaraz mam tam podążyć powiedz mi,
proszę, imię mojego anioła. 
- Imię twojego anioła nie ma znaczenia, 
będziesz do niego wołał: "MAMUSIU".
Dobra matka więcej nauczy niż stu nauczycieli.
Biorę do łóżka auto,
rakietę z kosmonautą,
pod głowę kładę misia,
buty kupione dzisiaj.
Lecz zawsze usnę najprędzej,
gdy rękę mamy mam w ręce.
J. Ratajczak
Być mamą to być dobrą wróżką,
która Ci szepnie słodycz na uszko
Być mama brzmi dumnie i miło
troszczyć się o dziecko, by dobrze mu było

Dawać nowe życie i je pielęgnować
troszczyć się o nie, od złego uchować
To sprawia radość, dodaje młodości
sprawia przyjemność i wiele radości

Skrzydłami chronić małego człowieka
to rzecz na która każda z nas czeka
Patrzeć jak rośnie i stawia kroczki
szybko mijają te pierwsze roczki

To dzięki sercu jakie matki maja
z miłości na świat owoce wydaja,
sercem je miłują, w sercu swym chowają
całym swoim sercem miłość przelewają

To wszystko dodaje nam wielkiej siły
Życzę wszystkim mamom by szczęśliwe były.

Mamo.
Całuję Twoje zmęczone ręce,
A łza się kręci w oku.
Wdzięczności łzami załkało serce,
W uczuciach mych potoku.
Życia ołtarzem dzisiaj dziękuję,
Twym kwiatem jest strojony.
I tylko ja wiem,co serce czuje,
Za piękne jego strony.
Zazdroszczą pewnie Ci aniołowie,
Za dar matczynej troski.
A żadne słowo nie wypowie,
Bo Nieba przymiot boski.
Chciałbym znów żale swoje wylewać,
Uścisnąć Ci kolana.
Po dziecięcemu trochę pozżymać,
Rozumiesz Ty kochana.
Wrócić na książki dziecięcej strony
I baśni Twej legendy.
Pod płaszczem kryć się, tarczę obrony,
Szeptałaś iść którędy.
Słowo dziękuję, trochę za małe,
Przekroczysz wieczność, progiem,
Rzekłem, nie będziesz za życie całe
Wstydzić przed Panem Bogiem.
Józef Bieniecki

Bukiecik dla mamy
   Dziś dla Ciebie mamo
Świeci słońce złote
Dla Ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl
 
Dziś dla Ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki
 
Dziś dla Ciebie mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla Ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie
 
Dzisiaj droga mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to twoje święto
W. Ścisłowski

Chciałabym Ci, Mamo, posłać w swoim liście
kroplę rosy ubraną w srebrną pajęczynę,
by iskier tysiącami błyszczała perliście
i otulała dłonie w pochmurnej godzinie...
Chciałabym Ci, Mamo, kolorowej łąki
ukroić, jak szarlotki kawałek, z jabłkami;
w kaczeńce ustrojony i w liliowe dzwonki,
i rozwinąć dywanem pod Twymi stopami...
Chciałabym Ci, Mamo, ze skrzydeł motylich
pyłkiem - jak malarz pędzlem - tęczę wymalować,
byś w jej łagodnym blasku, gdy głowę pochylisz,
mogła odnaleźć uśmiech, a zmęczenie schować...
Chciałabym Ci, Mamo, z obłoków majowych,
w najpiękniejszych odcieniach, w najjaśniejszych tonach,
zebrać nici i utkać chustę koronkową,
byś ją mogła - jak skrzydła - nosić na ramionach...
Chciałabym Ci, Mamo, w zielonej kopercie
wysłać najlepszą cząstkę wiosennego świata,
a w rogu z prawej strony - namalować serce
czerwonym atramentem z podpisem …


Dziękuję mamo za twoją miłość
za to że jesteś choć już nieporadna
dlaczego oczy już smutne patrzą w dal
serce bije cicho wśród głuchej ciszy.......
jak ten czas szybko umyka
mama się nie zmienia mimo upływu lat.


 Jedno tylko słowo jest na świecie
Takie słowo, które każdy
w swym słowniku zawsze ma.
Znaczy więcej niż miliony przyjemności,
a tym słowem jest po prostu MATKA ma.
Dla niektórych nie ma życia bez tych słów,
choć dla innych
czasem gorzkim są wspomnieniem.
Zawsze jednak w sercu naszym żyłka drga,
Gdy połączysz swoje życie z jej imieniem.
E.Rotkiewicz-Michalska

Jedynie serce Matki
Uczuciem zawsze tchnie
Jedynie serce Matki
o wszystkim dobrze wie
Dać trochę ciepła umie
I każdy ból zrozumie
A gdy przestaje dla nas bić
Tak ciężko, ciężko żyć...

Jest takie słowo, słowo jedno, 
Przed którym inne słowa bledną.
Słowo, jak słońce jaśniejące,
Co wszystkie inne słowa gasi,
Słowo z muzyki i z uśmiechu,
Z zapachu kwiatów i nut ptasich.
Słowo, co nigdy nie zawodzi,
Wierne i czułe do ostatka,
Najbliższe sercu, najpiękniejsze.
Jedno, jedyne słowo - MATKA.


Kłaniam się wszystkim Matkom świata...
W Ich Dniu składam każdej najserdeczniejsze życzenia...
A dzieciom, nawet tym dużym 

(choć dla Matek są zawsze dziećmi) mówię... 
Kochajcie, czcijcie i uwielbiajcie swoje Mamy...
To One dały nam życie.


   Kocham Cię mamo
           bo twoje serce            
bije jak refren
w mojej piosence.
 
Kocham Cię mamo
            Za twoje bajki            
O kocie, który
Nie palił fajki.
 
Kocham Cię mamo
          Bo serce twoje          
Bije tak samo
Jak serce moje

Kochana mamo, gdy będę duży,
To Ci przywiozę małpeczkę z podróży.
Z długim ogonkiem to zwinne zwierzę 
będzie za Ciebie zmywać talerze.

Kochana mamo , gdy będę duży,
To Ci przywiozę wielbłąda z podróży.
Na jego grzbiecie wygodnie siądziesz,
Aby do pracy mknąć na wielbłądzie.

Kochana mamo, gdy będę duży,
To Ci przywiozę tłum zwierząt z podróży.
Niech wszystkie ze mną mówią to samo,
Że bardzo Ciebie kochamy Mamo!

Kochana mamo.
Gdy jestem maleńki,
Utulasz mnie czule:
„Ty moje serdeńko...”

A potem mamo,
Kiedy będę mały,
Odpowiem Ci wdzięcznie
- Kocham sercem całym.

Po latach kilku,
Gdy do szkoły wzrosnę,
Przyniosę Ci naręcz
Kwiatuszków na wiosnę.

Natomiast mamo
Gdy już będę duży,
Zabiorę Cię autem
W dalekie podróże.

Jak doczekam czasu,
Da Bóg się ożenię,
Odwiedzimy Cię snadź
W Boże Narodzenie.

W czas wieczorów długich,
W zimowe niedziele,
Będziemy wspominać
Nasze dawne dzieje.

Kochana mamo.
Zawsze będziesz droga!
Bukietem róż białych
Witam w moich progach...
Jan Krzysztof Misiuk

Któż nad moją kołyską
czuwał nieraz w noc ciemną
Któż gorąco się modląc 
łzy wylewał nade mną
Kto strzegł pierwszych mych kroków
gdy się chwiała dziecina
TYŚ była, TY zawsze 
moja Matko jedyna
za te trudy i prace
czyż się Tobie o Matko
kiedy w życiu odpłacę 
wiem co czynić należy byś się Matko cieszyła
postępować tak jak uczyłaś mnie ,miła 
Żadne słowa nie oddadzą tego,
kim dla mnie jesteś. 
Żaden płomień nie strawi mego do Ciebie uczucia. 
Żaden człowiek nie zrobi dla mnie tyle, 
ile Ty dla mnie zrobiłaś. 
Kocham Cię Mamo.

Maj - to życie, maj - to kwiaty
Bzy, konwalie, róże, bratki
Maj w uczucia tak bogaty
Maj to także Święto Matki.
Maj to miesiąc najpiękniejszy
Taki świeży i pachnący
Tobie mamo go oddaję
By ten dzień był najcudniejszy.
Byś się dzisiaj uśmiechała
Byś nas zawsze przytulała
Byś nam winy przebaczała
I serdecznie całowała.
Abyś zawsze przy nas była
Najpiękniejsza i jedyna
Mądra, dobra, ukochana
Taka bliska - nasza mama.
Dużo mamie mówić miałam -
lecz gdy biegłam - zapomniałam.
Więc mamusiu - nadstaw uszka
i zapytaj się serduszka
Niech Ci powie jego bicie ,
że ja kocham Cię nad życie!!!

Małe moje ręce, 
serduszko gorące, 
nikt mnie tak jak mama 
nie kocha pod słońcem.
Mały domek – matki serce
Szczodre i oddane wielce
Pełnia skarbów w nim zawarta
Największej miłości warta
Większy dom z makiem w ogrodzie
Zamieszkały przez nie co dzień
Tu nie ma spraw małych, nieważnych
Lecz serce pełne pomysłów odważnych
Dobre i wszystkim pomocne
Gotowe na rady owocne
Dziękuję Ci najukochańsza Mamo
Za ciepłe bułki codziennie rano
Dziękuję Ci za moje życie
Dziękuję za każdą łzę
Niech dla mnie wiecznie bije
O Mamusiu serce Twe!


Mama usiadła przy oknie.
Mama ma oczy mokre.
Mama milczy i patrzy w ziemię.
Pewnie ma jakieś zmartwienie...
Zrobiłam dla niej teatrzyk 
-a ona wcale nie patrzy.
Przyniosłam w złotku orzecha 
-a ona się nie uśmiecha.
Usiądę sobie przy mamie,
obejmę mamę rękami 
i tak jej powiem na uszko:
"Mamusiu, moje jabłuszko!
Mamusiu, moje słoneczko !
Mama uśmiechnie się do mnie 
i powie: Moja córeczko...
Danuta  Wawiłow
Cała łąka dla Mamy
Mamo! Chodź z nami!
Damy ci - łąkę.
Z kwiatami,
ze skowronkiem,
ze słonkiem.
Do wąchania,
słuchania,
patrzenia...
A do łąki dodamy
życzenia...
Nawet
gdy się zachmurzy
na niebie,
nawet
gdy się kłopotów nazbiera,
my
uśmiechniemy się do siebie,
zawsze,
jak dziś,
jak teraz!
B. Lewandowska

Mamie mojej
Tylko włosy Ci posiwiały, 
uśmiech masz wciąż ten sam.
Oparłam czoło o szybę.Noc.
W kuchni z kranu kroplami
woda się sączy cichutko.
My nie jesteśmy tu sami:
księżyc za oknem i ja – tu.
Spoglądam z czułością w ciemność.
Niechaj śpi matka spokojnie,
ona już wie, co bezsenność.
Zjawiała się przy mnie zawsze,
gdy przez sen wołam: „mamo”.
Czuwała. Niechaj śpi dziś.
Jestem jej winna to samo.
Więc pójdę cicho, kran w kuchni
zakręcę bardzo dokładnie,
bo kropli głos, chociaż szmerem,
może mej matce sen skradnie.
Niechaj śpi dzisiaj spokojnie.
I ja się zaraz położę,
bo wiem, że znów będzie przy mnie
nim rano oczy otworzę.
Wiem, lekką dłonią poprawi 
włosy ułożone luźno,
pochyli się nad mym łóżkiem 
i powie: „Wstawaj, już późno.”,
i włosy odgarnie z czoła 
tak dobrze znanym mi gestem,
uśmiechnie się tak, jak zawsze 
i będę wiedzieć, że jestem.

Mamo jedyna na świecie
Ty nas urodziłaś
Pod sercem nosiłaś
Ty nas wypieściłaś.

Ty nam bajki mówiłaś
I do snu nam śpiewałaś
Ile nocy nie spałaś
Ile łez wypłakałaś

Zawsze nas ochraniałaś
Płaszczem swej miłości
By nas nikt nie skrzywdził
W swej nadgorliwości

Ty nas wychowałaś
Przyjacielem byłaś
Całe swoje życie
Dla nas poświęciłaś

Radość i smutki
Nasze dobrze znałaś
I z miłości do nas
Razem przeżywałaś

Nigdy nie zawiodłaś
Nigdy nie skrzywdziłaś
I prawdziwą matką
Zawsze dla nas byłaś

Za to dziękujemy
I sercem kochamy
A za nasze błędy
Bardzo przepraszamy!
Mamo, mamo, dobra wróżko
coś powiemy Ci na uszko:
Wróżysz nam dobre dni,
umiesz w śmiech zamienić łzy,
Ciepłe sny niesiesz nam do poduszki,
w oczach masz słońca blaski od burz chronisz nas.
Nawet w bajkach nikt nie znajdzie lepszej wróżki!
    Moja Mama jest jak wiosna,
taka piękna i radosna,
kocha mnie, ja o tym wiem 
i ja, Mamo, kocham Cię.
Dam Ci gwiazdy, słońce, niebo,
dam Ci kwiatów bukiet wielki,
potem uśmiech, wielki całus,
nawet oddam Ci cukierki.
Moja Mama jest szczęśliwa,
kiedy jestem taki grzeczny,
wtedy palcem mi nie kiwa,
nawet palcem tym serdecznym.
Dziś Dzień Matki, więc dla Ciebie
zrobię wszystko, o czym marzysz.
Tylko troszkę mi pomożesz,
przecież jestem jeszcze mały.
Dziś posprzątam pokój cały,
by wiedziała Mama moja,
że choć jestem wodzem Indian
sprzątam, jak przystało na kowboja.
„Moja Mamo, moja droga, Tyś mi daną jest od Boga,
Bo troskliwość Twoja cała nad moim życiem czuwała.
Ty mnie kochasz jak swą duszę, więc Ci podziękować muszę,
Bo prócz tego nie ma więcej, mój młodziutki wiek dziecięcy.

Ileż życzeń wtedy miała Matko, gdyś mnie powijała, 

Ileś trudów ponosiła, gdyś mnie koiła, karmiła,
Ile nocy nie przespałaś, ile smutku łez wylałaś ?
Tyle kwiatów dnia każdego, rwij na niwie życia mego.
Tyle pociech za Twe znoje, niech Ci sprawi serce moje.

Dziękować Ci słowy szczerymi, nie kłamię,
Za wszystko co dajesz, co robisz Ty dla mnie.
Niech oknem i drzwiami pomyślność Ci wchodzi.
Za dobroć i miłość niech Cię Bóg nagrodzi !

Czyż zdołam zliczyć dary Twej miłości? 

czy je spłacę ceną mej wdzięczności ?
Od onej chwili, gdyś mi życie dała, 

jakby stróż anioł, 
zawsze przy mnieś stała.

Twej miłości i poświęceń siła, 

kochać mię Boga i ludzi uczyła.
I byś poświęceń miary dopełniła;
do świętych nauk duchaś mi wdrożyła.

Gdy życie moje szło krzywo lub spacznie,
na drogę cnoty wiodłaś mnie opatrznie.
Za Twoją miłość aniele wcielony,
bądź życiem moim całym uwielbiony ! 
Mamo
Nic mi nie potrzeba
Wiem kochałaś
Całe życie się poświęcałaś
Gładziłaś mi włosy
Tęsknię do tej pieszczoty
Dzień trzynasty
Wykreśliłam z kalendarza
Rozstać się nie chcę
Wciąż mi to się zdarza
Łezkę w ukryciu uronię
Złapię motylka
Zaniosę Ci w dłonie.
Mamo
Nic mi nie potrzeba
Trochę Twego światła nocą
A w dzień spojrzenia z nieba.
Mamo Twoje serce duszą moją miota.
Niech twoja miłość kroczy na krańce świata.
I nigdy nie zagaśnie, niech mocno się tli.
I rozświetla słoneczne już wrota.
Niech wysoko się wzbija, 
ku marzenia szczytom i tam pozostanie,
dla mnie już na zawsze.
Twoja miłość sprawia, 
że ciernie są różami, 
a blask jasnych zórz nie gaśnie 
w chwilach wielkich burz.
Ma dusza się daleko już wzbija, 
ku twojej miłości i wielkiej mądrości.

Matka jest jedyna w swoim rodzaju
Matka to kobieta pochodząca z raju
Jej serce jest przepełnione miłością
Nigdy nie pała nienawiścią i złością
To ona kocha swoje dzieci każda porą
To ona podpowiada dzieciom 

jak nie dać się nocnym zmorą
Z okazji jej święta
Życzymy aby była zawsze uśmiechnięta!!
Bo bardzo wszystkie matki kochamy
I dlatego wiele wierszy dla nich mamy!!
Każda mama jest wyjątkowa
I tyle pięknej miłości serce jej chowa
Bo kto inny otrze łezkę z małej twarzy
I przytuli i razem o pięknych krainach z maluchem pomarzy?
To dzięki niej takie cenne życie otrzymaliśmy
A swoim całym życiem szczerze podziękowaliśmy!!
Za to co było i za to co będzie
Niech zawsze nasza Matka świętą dla nas będzie!!!


Za dłonie Twoje zmęczone
głaszczące mnie wtedy na dobranoc,
za tysiące przeczytanych bajek
-dzisiaj dziękuję Ci mamo.

Za każdą otartą łzę,
za każde opatrzone kolano,
za każdy mój oswojony lęk
-dzisiaj dziękuję Ci mamo.

Za Twoje życiowe mądrości,
za zasady we mnie wpajane,
za przestrogi i za zakazy
-dzisiaj dziękuję Ci mamo.

Za słowa otuchy i wiary,
za nadzieję we mnie pokładaną,
za Twoją pomocną dłoń
i za Twe serce - dziękuję mamo!

Brakuje mi Ciebie mamuś... 


Na stronach kalendarza
świątecznych dni jest mało.
A szkoda! Co tu zrobić,
by świąt nie brakowało?
Lecz jeden dzień szczególnie
swym blaskiem w maju kusi:
dla jednych to - Dzień Matki,
a dla mnie - Dzień Mamusi.
Nie umiem mówić głośno,
jak kocham i co czuję...,
więc patrząc Mamie w oczy,
cichutko... podziękuję.
Dziękuję za to w s z y s t k o,
czym dobroć jest na ziemi,
że Jesteś najważniejsza,
że tego nikt nie zmieni,
że jeden dzień najpiękniej
w mym sercu jaśnieć musi:
dla jednych to - -Dzień Matki,
a dla mnie - Dzień Mamusi.


Niech popłynie głośna pieśń, 
niech zabrzmi głośnymi dźwiękami, 
aby Matce oddać cześć, 
serca płynącymi słowami! 
Niechaj wiersza rytm 
i rym rozjaśni Jej oczy stroskane. 
Niech ten wiersz przesłaniem swym, 
ucieszy Jej serce kochane!

Niewprawną ręką narysowane
serce czerwone
ozdobione
wianuszkiem kolorowych kwiatków.
Wewnątrz
wielkimi literami napisano
KOCHAM CIĘ MAMO.
Litery też kolorowe
jak wiosna
by mama była radosna.
Przechowujesz
tę pierwszą laurkę latami
jest chlubą
nadzieją
przyrzeczeniem.
Czasami
weźmiesz do ręki
podumasz z rozrzewnieniem.
Lata mijają.
Laurki zmieniają się
i my.
A Ty Mamo
tak samo kochasz
i czekasz tego dnia.
Dziś miast laurki
w podzięce dam
moje żywe serce
i słowa
które wciąż brzmią tak samo
KOCHAM CIĘ MAMO. 


Odkąd pamięć pamięta, 
Zawsze ze mną jest ona: 
Łagodna, uśmiechnięta, 
Nad łóżkiem schylona 

Uczy mnie: tutaj mieszkasz 
Czasem na rękach niesie,
Kiedy się kręta ścieżka 
Wydłuża w gęstym lesie. 

I mówi z dziwną miną:
Znowu minęła wiosna.
Tak mi rośniesz, mój synu,
Jak śpiewająca sosna .

Bo dla niej wszystko śpiewa:
I ptak, i las, i woda.
Jej serce świat ogrzewa
Zimą, gdy rzeki w lodach.

Wszystko bym zrobił dla niej.
Kiedyś, jak już dorosnę
Zamienię jej mieszkanie
W jedną kwitnącą wiosnę.
Ludmiła Marjańska

Oczy matki
W zielonych oczach matki 
świeci wiosenna łąka.
Słońce na drzewach śpiewa 
i budzi kwiaty w pąkach.
W błękitnych oczach matki 
pogodne niebo fruwa.
Kiedy zasypiasz – matka 
jak gwiazda nad snem czuwa.
W niebieskich oczach matki 
szepcze kwitnący strumień.
Tak opowiadać bajki 
to tylko mama umie.
A w czarnych oczach 
matki noc od samego świtu
okrywa cię skrzydłami ze srebra i błękitu.

Po co jest mama
Po to jest Mama, aby mnie wzięła na kolana.
By pogładziła po głowie, podarowała opowieść.
By zawsze przy mnie była: pomogła, pocieszyła.
A ja rosnę przy Mamie wczoraj, dzisiaj i jutro.
Aby jej nigdy w życiu nie było pusto i smutno.
R. Przymas
Pod serduchem mnie nosiła
Bajki na dobranoc wiła
Kołysanki też śpiewała
Kiedy byłam całkiem mała
Przewijała i kąpała
Ciągle tylko o mnie dbała
Nakarmiona, wypieszczona
- to robiła wszystko ona
I pacierza nauczyła 
I chorobę przegoniła
Do przedszkola prowadziła
Za wybryki nie ganiła
Do nauki zaganiała
Ciągle mnie dopingowała
Szkoła, basen i angielski
Świat przy niej był anielski
Dobre rady udzielała
Przy kłopotach wysłuchała
Przyjaciółkę w mamie miałam
O chłopakach jej opowiadałam
Łatwo weszłam w świat dorosłych
Dzięki mamie całkiem prosty
Jestem dumna z takiej mamy
U nowego życia bramy
Będzie wkrótce błogosławić
Na weselu córki bawić
Chcę Ci mamuś podziękować
Bukiet kwiatów podarować
I po rękach wycałować
Nie wiem jak to ubrać w słowa
Ukochana mamo moja
Na nic wszystkie zbędne gadki
najważniejsze SERCE MATKI!
Pod twoim wzrokiem, 
Matko jak pod wielkim cieniem,
za który oddam chłody całej flory świata, - 
wyrastam. Moja miłość w ciebie się wplata,
jak drzewo w głębię ziemi idące korzeniem.
Pierś moja się podnosi wraz z twoim westchnieniem, 
a z twoim niepokojem sen z powiek mych wzlata.
Tak oto, co dni wzięły, oddają mi lata.
Znów na dźwięk twego głosu staję zamyślona.
Jak zgiełk cieknę, jak wieczór w twe oczy zapadam
przed samym sobą, w tobie szukając obrony.
Znowu dłonią najdroższy zarys twarzy badam.
A pod palcami smutek znajdując rzeźbiony,
już o nic się nie pytam, nic nie odpowiadam.

Mamo
Prosiłam, błagałam
Łzy niepotrzebnie lałam
Weź mnie ze sobą
Nie zostawiaj
Tęczę moją ofiaruję
Sercem Ci namaluję
Tylko mnie przytul
Promykiem słońca pocałuj
Lekkim powiewem otul
Dzisiaj w nocy śniłam
Za Tobą tęskniłam
Po rękach chciałam całować
W pamięci
Twą czułość zachować
Czatinka

Raz tylko w roku jest "Dzień Matki",
choć mamusiom co dzień należą się kwiatki:
czerwonej róży pączek na dobrego dnia początek. 

Puszyste georginie
na marzeń spełnienie. 

Fiołeczki małe
na zdrowie doskonałe. 

Leśne konwalie małe na szczęście trwałe!

Są takie jedyne dłonie na świecie,
dłonie, które nigdy się nie męczą,
które w znoju nigdy nie ustają
- dłonie matki.

Jest takie jedno, jedyne serce,
serce które zawsze kocha,
które kocha miłością najgłębszą
- serce matki.

Są takie jedyne oczy,
oczy najszczersze,
które wszystko wybaczą -
oczy matki.

Oddaję więc Tobie, Matko,
hołd i cześć największą
dziękując Ci za to, że jestem,
za noce nieprzespane
nad moją kołyską,
dziękuję Ci za wszystko - MAMO.


Są w kalendarzu wspaniałe daty
Które świętuje ludzkość od lat
Jednak Dzień Matki – to dzień jedyny
To najpiękniejsza ze wszystkich dat.

W tym dniu Ci serce inaczej bije
Wspominasz młodość, dzieciństwa czas
Wzruszenia w sercu nikt nie ukryje
Bo Matkę jedną, ma każdy z nas.

Ona Ci będzie zawsze życzliwa
Dzielić też będzie radość i łzy
Do końca wierna, szczera, wrażliwa
Bo dla Niej liczysz – się tylko Ty.

Inni Cię zranią, skażą na mękę
A Ona będzie przy Tobie trwać
Zawsze pomocną poda Ci rękę
By choć troszeczkę, szczęścia Ci dać.


Serce matki 
jest jak słońce
niczym plusz
każdy kochać 
pragnie już
Serce matki 
rzecz jedyna 
którą kocham 
i wspominam.
Serce matki 
tak gorące
Serce matki 
tak lubiane
Serce matki 
tak kochane
Serce matki 
w każdym calu
jest kochane 
bez umiaru
Serce matki 
Serce Matki
jest jak słońce,
zawsze gorące.
Zawsze otwarte
i wybaczające.
Jest jak morze,
głębokie i szerokie,
co wiele sztormów
i zawieruch zniesie.
Serce to taki
dziwny narząd,
które nowe życie
kochać zaczyna,
zanim na świat
dziecko przyjdzie.
I tak od poczęcia ,
po grób kochać będzie.
I nie ma znaczenia,
czy dobre albo złe
dziecko będzie.
Kocha,
bo inaczej nie potrafi.

Serce matki
Niewielka muszla
przewiązana wstążką miłości
Niezapisana księga wzruszeń
Plaster na stłuczone kolano
Całus przed wyjściem z domu
Pierwszy dzień w przedszkolu
Tort pieczony wieczorem
Bułka z ulubionym serem
Tort z pierwszą świeczką i każdą następną
Bajki czytane do poduszki
Książki starannie obłożone
Rozmowy o ważnych rzeczach i miłości
Czuła ręka na czole, gdy boli
Skrócona na szybko spódnica
Herbata z malinami
Ludziki z kasztanów
Korale z makaronu
i uśmiech ciepły
Serce matki zna
Odpowiedź na każde pytanie.
Serce matki to blask porannej zorzy, 
to woń fiołków, maciejki i konwalii,
to piękno porannej zorzy na liściu nasturcji,
to urok rozkwitłych dalii.
Serce matki jest pełne miłości,
to szlifowany, cudny diament,
czułe na krzywdę i niedole,
wytrwałe w noce nieprzespane.
Oleńka
Serce Matki, moja radość
Serce Matki, to ścieżka w majowym ogrodzie
Pachnąca maciejką o słońca zachodzie.
Delikatnie, z czułością, wszystkimi zmysłami
Patrzy i czuwa, karmi marzeniami.
Niezastąpione dobro , płaszcz nieprzemakalny
Iskierka nadziei, to ŁUK TRIUMFALNY:)
Most, łączący szczęście i miłość , 
troską niewidzialną,
Bo serce Matczyne jest pieśnią błagalną.
Zawsze jest przy mnie, wspiera spojrzeniem
Podnosi na duchu, słodyczy tchnieniem.
Czasem tez skarci, dotykiem ukoi
Serce , co prawdy nigdy się nie boi.
Jest sprawiedliwe, najmilsze, gorące
I dla mnie świeci, jak majowe słońce.

Serce mojej mamy jest tak kochające.
Jest tak wielce czułe i bardzo gorące.
raz zatroskane, lecz zawsze bijące.
Gdy zamknę oczy, 
jasny promień przenika mnie.
To miłość mej matuli tak się do mnie tuli
Luli serce luli.
Spalam się miłością i wielką radością.
I czuje kiedy serce mojej matuli mocno się raduje.
Nich twoje serce zawsze pozostanie skarbnicą miłości
a na twej mądrej twarzy niech zawsze uśmiech gości.
Serc można kochać tysiące
Lecz tylko jedno jest zawsze wybaczające
Co za każdym razem ochroni
Skąd nikt nigdy mnie nie wygoni
Serce matczyne....
Tylko to jedyne
Przez 9 miesięcy pod tym sercem noszona
I nadal tą szczerą miłością darzona
Marzę by każda chwila z Tobą spędzona
Była wieczna i niezastąpiona
Jaki ze mnie poeta?
Nie wiem
Ale wiem jedno....
Mamo bardzo kocham Ciebie! 

Siedzę na trawie i patrzę w niebo,nie masz pojęcia jak tu źle,mamo
Siedzę i modlę się ,Do kogo?
Sama już tak naprawdę nie wiem w co mam wierzyć.
Siedzę i patrzę w niebo wyszukując Twojej gwiazdy,
Mamo.
Wiem,że świeci najjaśniej
Wiem,że nigdy tam nie zgaśnie.
Siedzę i marzę,lecz w sercu tak ciepło,
Mamo.
Ogrzewa mnie Twój pogodny uśmiech,na który zawsze
mogłam liczyć.
Codziennie czekam na Ciebie,tutaj
Patrząc w niebo i myśląc o Tobie,
Mamo
Wiem,że i tak nie przylecisz do mnie
Chociaż bardzo bym tego chciała.
Bóg nie dał Ci skrzydeł żebyś przyleciała do mnie
Mamo
Bał się,że będziesz chciała tutaj wrócić do
swojej rodziny.
Do swoich dzieci co tęsknią bardzo za tobą.
Wróć do mnie,proszę Cię,
wróć do mnie,
Kochana Mamo
Potrzebuję Cię bardzo tutaj.
Pamiętaj zawsze zostaniesz w mym sercu
Kochana Mamo.

Stopi wszelkie lody
Spod stóp usunie kłody
Przytuli i pogrozi palcem
by wspomóc w życia walce

Rozprasuje fałdy rozpaczy
Wielkodusznie błędy wybaczy
Obecne stale w mym życiu
Krwawi tylko w ukryciu

Choć wiosna za wiosną mija
Ono niezmiennie mi sprzyja

Dziś już zmęczone
Podpowiada i strofuje
Bo nowe serce matki
Dla wnuków gotuje.


 Wiec tam, gdzie jesteś
skądkolwiek wracasz
i jak wysokie progi przekraczasz
od urodzenia,
po tchnień ostatki
zawsze przed sobą miej
.................obraz MATKI


Wiele pięknych kwiatów mamy, 
bzów, róż tulipanów,
ja dla swojej mamy,
mam najpiękniejszy bukiet słów.
Słowo - miłość za jej troski.
Słowo - wdzięczność za jej trud.
Dar to skromny, dar dziecka
wy
śpiewany z serca jak z nut.


Matka
Wstajesz wcześnie ze słońca wschodem
i jak słońce nad domem świecisz.
I jak słońce, które ogrodem idzie
- krzątasz się pośród dzieci.

Twój to promień świeci nad kuchnią,
to nad chlebem, nad szklanką mleka.
Nawet czasem kiedy mi smutno,
gdy Cię ujrzę, to się uśmiecham.

Kiedy idę do szkoły rano,
ty mnie żegnasz czuła i dobra.
Ty mnie głaszczesz swą spracowaną ręką,
kiedy wracam na obiad.

Ja wiem, Mamo, wiem, ile troski,
w każdy dzień, chwilę włożyć trzeba -
ile pracy, aby z gałązki
wielkie, piękne wyrosły drzewa.

Ale kiedy będę już duży,
kiedy będę miał silne dłonie,
to ja ciebie tak, jak krzew róży
od burz i od wichrów osłonię.
Landau Irena 

"Wybacz mi Mamo"
Kiedyś nie chciałam słuchać Twych rad,
Ważniejszy był dla mnie mój własny świat,
Modne ubranko, makijaż i towarzystwo,
Teraz wiem, że to nie wszystko.

Pamiętam ile razy przeze mnie płakałaś,
Chciałaś mi pomóc, bardzo się starałaś,
A ja niewdzięcznica myślałam wciąż,
Że Ty chcesz mi tylko zrobić na złość.

Zrozumiałam Cię Mamo i teraz to wiem,
Dopiero teraz, kiedy już mam dzieci swe.
Kiedy widzę jak rosną, chcę im szczęście dać,
Tak jak Ty mnie Mamo, tylko ja nie chciałam brać.

Wybacz mi Mamo, wszystkie złe słowa,
Wiedz, że jesteś dla mnie wyjątkowa.
Ja wiem od dawna, że Twe serce matczyne,
Wybaczy mi wszystkie młodzieńcze złe czyny.

Katarzyna

Zanim ranek zbudzi dzień,
Ona w kuchni krząta się.
Potem budzi mnie do szkoły,
i już wszystko mam gotowe.
Chociaż czasem bywa  zła,
kocha mnie i o mnie dba.
Zawsze na Nią  liczyć mogę,
gdy czegoś nie umiem,
lub zrobić nie mogę.
Gdy zapytam, czy już wiecie
kto najlepszy jest na świecie?
Jest to postać bardzo znana,
bo to mama ukochana! 


Za radość żar i bezmiar entuzjazmu
Za pokonanie szarej rzeczywistości, obłoków marazmu
Chmur pospolitości, poczucia bezsensu
Za chowanie smutków na dno kredensu
Za ofiarowanie ciepła, smutku poskromienie
Za pudełko uczuć, spełnione marzenie
Za to wszystko chce Ci podziękować wielce
Że kochasz mnie nie głową lecz sercem
a ta miłość wprost do wnętrza duszy
Wpływa i lód w emocjach kruszy
Jak cała paleta barwnych uniesień
Aż fala nadziei głos radości niesie
Jak ofiarowany bilet na festiwal pomysłów
Ta miłość to spełnienie wprost do moich zmysłów
Co chwyta za serce i za brzegi duszy
w chwilach że myślałam iż nic mnie nie ruszy
Za przekazanie magii, tak pięknie, niespodziewanie
Co rozbiła w domu euforii banię
I rozeszła się po okolicy plotka
Niczym jak za rozwinięciem czarodziejskiego motka
Że to serce Mamy co dzień do drzwi puka
I bezwarunkową miłością rytm rzeczywistości stuka
I to jest ta niedefiniowalna magii rama
Zamknięta tylko w jednym słowie - Mama
nierzadko w żalu,strapieniach udręce
ale zawsze z wyciągniętym na dłoni sercem.


Życie jest jedno 
Jedna jest Ona 
Ty znasz Ją od najmłodszych lat 
Dzieciństwa chwile 
Radość i czułość 
To od Niej bezcenny ten dar 
To Ona jest zawsze przy tobie 
To Ona tuliła cię tak
To dla Niej zaśpiewać chcę dzisiaj
Piosenkę co szczęście Jej da
Mamo dla Ciebie jestem 
To Twa miłość dała mi 
Dziś lepszy świat 
Mamo dla Ciebie jestem 
Kochać będę mimo dni 
I mimo lat 
Mamo dla Ciebie jestem 
To dla Ciebie 
Bije serce cały czas 
To co dobre i co złe 
Zawsze z Tobą dzielić chcę 
Mamo moja Mamo kocham Cię 
To co dobre i co złe 
Zawsze z Tobą dzielić chcę 
Mamo moja Mamo kocham Cię 
Gdy płacze Mama 
To płacze i niebo 
A smutek się dzieli na dwa 
Gdy się uśmiecha 
A twarz Jej jaśnieje 
Blask słońca wypełnia znów nas 
To Ona jest zawsze przy tobie 
To Ona tuliła cię tak 
To dla Niej zaśpiewać chcę dzisiaj 
Piosenkę co szczęście Jej da 
Mamo dla Ciebie jestem 
To Twa miłość dała mi 
Dziś lepszy świat 
Mamo dla Ciebie jestem 
Kochać będę mimo dni 
I mimo lat 
Mamo dla Ciebie jestem 
To dla Ciebie 
Bije serce cały czas 
To co dobre i co złe 
zawsze z Tobą dzielić chcę
Mamo moja Mamo kocham Cię 
To co dobre i co złe 
Zawsze z Tobą dzielić chcę 
Mamo moja Mamo kocham Cię 
Kocham Cię.
ZANIOSĘ TYLKO KWIATY TAM GDZIE JESTEŚ
BO NIC INNEGO NIE MOGĘ W TEJ CHWILI
ZROBIĆ DLA CIEBIE KOCHANA MAMO
ZAPALĘ ZNICZ POŁOŻĘ RÓŻĘ
I POROZMAWIAM Z TOBĄ TAK JAK
BYŚ BYŁAM ZEMNĄ.
KOCHAM CIĘ MAMO





































































































1 komentarz:

  1. Cześć wszystkim, jestem tak podekscytowana, że ​​mój mąż wrócił po tym, jak zostawił mnie dla innej kobiety. Mój mąż miał romans ze współpracownikiem i tak bardzo kocham mojego męża, ale on zdradzał mnie ze swoim współpracownikiem i tą dziewczyną, myślę, że używa czarów lub czarnej magii na moim mężu, aby mnie nienawidził i to był tak krytyczny i nie na miejscu - cały dzień i noc płaczę, aby Bóg zesłał mi pomocnika, abym przyprowadził z powrotem mojego męża! Byłem naprawdę zdenerwowany i potrzebowałem pomocy, więc szukałem pomocy w Internecie i trafiłem na stronę internetową, która sugerowała, że ​​dr Bogaty może pomóc szybko odzyskać byłego chłopaka. Więc czułem, że powinienem spróbować. Skontaktowałem się z nim i powiedział mi, co mam robić, a ja to zrobiłem, a potem rzucił dla mnie zaklęcie miłosne. 22 godziny później mój mąż naprawdę zadzwonił do mnie i powiedział, że tak bardzo za mną tęskni. O mój Boże! Byłem bardzo szczęśliwy, a dziś znów jestem szczęśliwy z moim mężczyzną i radośnie mieszkamy razem i dziękuję potężnemu czarodziejowi, dr. Bogu, jest tak potężny i postanowiłem podzielić się tutaj swoją historią. jeśli jesteś tutaj, a Twój Kochanek Cię odrzuca lub Twój mąż przeniósł się do innej kobiety, nie płacz już, skontaktuj się z doktorem Wealthy, aby uzyskać pomoc ... Oto jego e-mail, wealthylovespell@gmail.com
    Wykonuje również następujące zaklęcie
    Zaklęcie ciąży
    Czar miłości
    Zaklęcie powiększające penisa
    opryszczka
    Zwycięskie zaklęcie
    Jego WhatsApp +2348105150446
    Blog: wealthylovespell.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń